Możliwości, jakie posiadają agencje, zajmujące się reklamą, grafiką i plakatem, są ogromne. Jeśli tylko w zespole ludzi pracujących nad projektem są styliści, wybitni myśliciele, osoby po zagranicznych praktykach i takie, które posiadają wykształcenie wyższe, sukces jest murowany. Największe możliwości jednak daje sprzęt, jakiego dana firma używa. Niekiedy są to tylko zwykłe aparaty, innym razem lustrzanki o najwyższych parametrach. Podobnie jest z programami i funkcjami, jakie pełnią komputery. Kiedy ma się te najnowsze, z jak największą ilością pamięci operacyjnej, systemem na równi, lub powyżej Windows XP, czy z oryginalnymi i pełnymi wersjami programów, do tworzenia zdjęć, można działać i wygrywać przetargi na zlecenia. Jednak najnowsze nie zawsze oznacza dobre, z pewnością nowe jest złe, kiedy nie ma osób, umiejących się w pełni poprawnie czymś posługiwać. Można znać podstawy jakiegoś programu, jednak ciągle trzeba mieć tę świadomość, że podstawa to nie wszystko, trzeba znać rozszerzenia i umieć walczyć z rynkową konkurencją.
Programy
Programów, jakie mamy możliwość wykorzystać do obróbki zdjęć, czy jakie znajdują się na dyskach twardych na komputerach firm graficznych, jest wyjątkowo dużo. Jednak z racji przesądów i przywiązania do tradycji, korzystamy z tych, które dobrze znamy i z tych, które pozwalają nam na zrobienie tego, co nam się podoba. Każdą wykonaną przez nas operację, powinniśmy udostępnić do obejrzenia klientowi i to bez znaczenia na to, czy ma on w oryginale program, w którym my odczytujemy aplikację, czy nie. Powinniśmy zapisywać ulotki, czy banery reklamowe w takich formatach, jak JPG, czy GIF, aby każdy mógł je odczytać, przed posłaniem do druku. W programach można też sprawdzić, jakie kolory najlepiej ze sobą współgrają, jeśli projekt dotyczyć miałby przykładowo drukarni. Najmniej agencje graficzne powinny ingerować w zdjęcia, które reklamują żywność, a szczególnie chleb, czy owoce. Takie półprodukty muszą wyglądać naturalnie i to nie dzięki użyciu programu, ale dzięki temu, że zostały wyprodukowane z myślą o wysokiej jakości.
Integracja
Integrowanie się osób, które wraz ze sobą pracują w firmach, jest idealnym pomysłem na to, aby razem osiągnąć jeszcze większy sukces. Odkrywamy wtedy najwięcej z możliwych talentów i w związku z grafiką może się okazać, że ktoś jest dobry tylko w projektowaniu, ktoś inny w kompozycji, a ktoś inny wymyśla chwytliwe nazwy. Są takie produkty, których reklamować nie trzeba, gdyż zawsze jest na nie popyt. Takimi produktami są jajka, chleb, czy masło. Jedyne, o co walczą konkurencje, to o to, aby wyróżnić jak najbardziej ich firmę. Zamawiają więc w firmach ulotki, broszury, czy nagrywają reklamy, jakie pojawiają się przez wiele dni w telewizji publicznej, pokazując między serialami, czy filmami, jaki produkt jest wart naszej uwagi. Dzięki temu, że na integracjach, mamy możliwość działać zespołowo, w późniejszym życiu przekonujemy się, jak naprawdę jest to bardzo ważne. Gra w jednej drużynie i determinacyjne dążenie do sukcesu, sprawia, że się wybijamy, stając na czele ludzi i firm ponadprzeciętnych.
Grafika nie opiera się w obecnych czasach, jak większość sądzi tylko na programach komputerowych. Grafikę można jak najbardziej uprawiać ręcznie, tylko wtedy potrzebna jest jeszcze kreatywność. Należą do niej linoryty, drzeworyty, miedzioryty i stosowane przez Goyę w połączeniu akwatinty i akwaforty. Działania graficzne opierają się na rysunku i na wytworzeniu matrycy, która w dziewięćdziesięciu procentach istniejącej grafiki jest wielokrotnego użytku. Tylko grafiki takie jak monotypia, używa się raz. Pozostałe matryce służą do tysięcy odbitek, które można wykorzystywać jako promocje. Obecnie grafikę zalicza się do agencji reklamowych, czy interaktywnych, gdyż w nich głównie działają graficy, tworzący wybitne dzieła. Są takie elementy, które na projekcie małego formatu wyglądają wybitnie interesująco, natomiast kiedy format stanie się większy, efekt nie jest już tak piorunujący. Zdarza się też odwrotnie. Najwięksi artyści z dziedzin graficznych nie mieli jednak do czynienia z komputerami, parali się wyłącznie pracą ręczną, co w znacznym stopniu wyszło im na dobre.
Agencja
W Polsce pojawiło się w ostatnich latach bardzo wiele agencji interaktywnych, zajmujących się grafiką i reklamą wizualną. By się tym zajmować na dość wysokim poziomie, trzeba mieć opanowane zasady rysunku odręcznego, a także umiejętności w programach graficznych, do jakich należy Photoshop i Corel Draw 3D. Bez ludzi, którzy się na tym znają, agencja zajmująca się grafiką, niestety nie ma prawa istnieć. Coraz więcej osób zauważa, że zawód grafika jest na liście najlepiej i najbardziej opłacalnych wykształceń, jakie można posiadać. Gro ludzi zakładając firmy, zamawia broszurki, banery i ulotki, jakie będą mogły je reklamować. Takie agencje zajmują się też promocją młodych artystów. Organizują dla nich wystawy, niektóre są powiązane z wykonywaniem artystycznych zdjęć, czy z ich obróbką na bardzo wysokim poziomie. Ciężko jest zawojować rynek w tym kierunku, a to z uwagi na fakt, że wielu ludzi się tym zajmuje. Jedni zawodowo, inni z pasji, a jeszcze inni tylko ze względów komercyjnych, grunt by dotrzymywać poziomu.
Zdjęcia
Zdjęcia są bez zwątpienia jednymi z elementów, które wchodzą w poczet grafiki, szczególnie plakatowej. Każde zdjęcie zaopatruje się w różne elementy, takie jak kolory, które później odbijają się w znaczący sposób na grafice fotografii. By wykonać dobre zdjęcie, prócz wykształcenia, dobrze jest, kiedy wykonujemy to z pasją. Wtedy nie trzymamy się zbyt sztywnych reguł, do jakich należy konieczność ustawiania aparatu na statywie. Kiedy ktoś ma stabilna rękę, to tak czy inaczej ułoży aparat w taki sposób, że będzie on odpowiedni do plakatu, jaki ktoś nam zleca. Najbardziej emocjonalne jest wykonywanie zdjęć dzikich zwierząt. Niektóre grafiki tego wymagają i trzeba się zwyczajnie poświęcić, a konkretniej zawalczyć ze swoimi słabościami. Zdjęcia, jakie wykonuje się zwierzętom, uchodzą zazwyczaj za takie, w których dominuje dynamika, a także takie, w których odczuwa się odwagę i zapach dzikiej przyrody. Grafika w wielu dziedzinach powinna się opierać na doznaniach, jakie płyną z plakatu, czy innego elementu reklamującego.